Adchoices

4 Şubat 2014 Salı

Kuşlu Elde Boyama Kloş Etek

Bu eteği de buradaki elbisenin etek bölümünün kalıbından yapmıştım.Kloş bir kalıp,kloş dediğimizde genelde daire gibi duran etek kalıbı geliyor aklımıza ama değil.İki yan dikiş birleştirildikten sonra yarım bir daire çıkıyor.İşte bu kloş,tam daire olan da daire etek olarak geçiyor.Bunları pratikten de kesebilirsiniz ,kalıp kullanmadan.İnanın çok basit.Nasıl olacağıyla alakalı bilen birinden yardım alırsanız,bu tip etekleri kalıpsız çıkarabilirsiniz.

Etek kesildikten sonra,yan dikişleri kapatıp boyamalarını yaptım.Bu boyamalar içinde eğer ki kendinize çizim konusunda güvenemiyorsanız,herhangi bir dergiden hoşunuza giden çizimleri ozalitçide büyütüp,altına kopya kağıdı koyarak kumaşa aktarıp üstünden boyayabilirsiniz.(Bu arada Burda Dergilerinde bu tipde çok şekiller var)

Eteğin orta bölümünde ağaç üstünde renkli kuş desenleri yaptım.Yan alt taraflara çiçek desenleri.Bel kemeri yarıya kadar telananıp elde baskı yapıldı.Etek uçları da herzaman ki gibi elde baskı dikişiyle yaptım.

Kloş eteklerde etek ucuna elde baskı dikişi yaparken payı 4 cm verirseniz.Elinizde bolluk olacak.Genelde 1-2 cm verilir.Ben 2 cm verdim.1cmlik yerinden de baskı dikişini hallettim ,sorun çıkmadı.Bazıları da üstten makine dikişi çeker,1cmlik pay verip.Yani payınızı kıvırıp tam kıvırdığınız yerden makine dikişi çekersiniz.Konfeksiyon usulünde genelde böyle çalışırlar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder