Adchoices

10 Nisan 2014 Perşembe

Tulum Astar Dikimi

Kolsuz elbise dikiyorsunuz.Astarlı ya da kolların ve yakanın bütün şeklinde olduğu pervaz çalışacaksınız.İlk kez yapıyorsunuz,herşey çok güzel değil mi:))Tam çevirme işlemini yapacaksınız,o ne ters olmuş,o ne olmamış.Bu ne ki ya,nasıl yani diye fena halde bir çarpılırsınız.Bu bu kadar zor muydu,diye gerçeklerle yüzyüze gelirsiniz.İlk denemede benim gibi beceremeyip,kol için ayrı yaka için ayrı pervaz çıkartırınız astarsız çalışıyorsanız ohh çok şükür der rahatlarsınız.Bir yandanda öğrenmeye çalışırsınız,öğrenirseniz de.

Bana ilk öğretilen kulağın tersten gösterildiği şekil gibiydi.Sorunsuz yapıyordum,ama çevirmesi filan zordu.Elbisenin omuzları ,astarın omuzları dikiliyordu.Bugün size öğreteceğim yöntem ise,çok çok kolay,bimeyenler için söylüyorum,bana çok dua edeceksiniz.Ben öğrendiğime ettim,sizler de iyi dileklerinizi,dualarınızı esirgemeyin yeter.

Şimdi arkadaşlar,elbise de,yeleklerde bu şekilde tulum astar yaparsanız,çok rahat bir şekilde astarınızı döndürürsünüz.Hatta döndürme diye birşey yok desem yeridir. Çok rahat edeceksiniz çook:)

Öncelikle elbisenizi,yeleğinizi, yaparken omuzlar hariç geri kalan tarafları dikiyorsunuz.Pervazı ya da pervazlı astarınızı da aynı şekilde omuzlar hariç geri kalan taraflarını dikin.Diktiniz mi,çok güzel.Elbisenizin overloklarını da çektiniz.tamam şimdi biraz bekleyin.Birkaç tane resim çektim geri kalanını onlarla anlatacağım.

Aşağıdaki resimlerde görebilirsiniz,pervazın tersinden elbisenin tersine teyelleyip ya da iğneleyin omuzlar hariç yine.Dikkat etmeniz gereken yer,tam omuz çizgisinin bitip kolun başladığı yerden  kolları pervazlarla birleştiriyoruz.Yani dikiş payından başlamıyoruz dikmeye,normalde dikiş payını da alırız dikerken burada almıyoruz.Yakaları da aynı şekilde tam omuzla yakanın birleştiği noktadan dikiyoruz.Buraya kadar anlaşıldı mı?Evet anlaşıldıysa şimdi,hala omuzları dikmiyoruz.



 Bakın bu resimde pervazlarla elbisenin dikişinin nereden başlayacağını  elimle  gösterdim.Ruletin olduğu yerde bitiş noktası.Arkadaşlar aslında mantık elbisenin değil,pervazın üstünden dikmektir.Bazen yakalarda ,sarkmalar olur hatta bu yüzden .Pervazın üstünden dikerseniz sarkma gibi kötü görüntüler olmaz.Dediğimi yapın gittiğim yoldan gitmeyin :)))
 Arka tarafta da aynı mantık.İğnelerin başladığı yerden dikmeye başlayacaksınız,en sondaki iğneye kadar.Overlok  çekerken sol tarafda hafif yamukluk var,kumaşım zaten azlığından efendim,tam kumaşın ortasında 3-4cmlik delik vardı.Elbiseyi kestim ama siz onu bir de bana sorun:).

 Yaka da aynı şekilde arkadaşlar.Benim yakanın paylarına bakmayın siz,başka bir yaka yapacakken,değişik bir yaka çalıştım.Paylar kesilecek birazdan.Evet Arkadaşlar dediğim mantıkda diktiniz.Şimdi paylarını kesip,çima dikişimizi çekelim,kollarda çima dikişini çekerken ,omuzla kolun başladığı yerden dikmiştik ya,şimdi çimayı o dikişlere gelmeden  0.5 cm ya da 1cm kala çima dikişlerini bırakın ki omuzları rahat dikelim.Yakayı da aynı şekilde makinanızla gidebildiğiniz kadar,askıların içine girip çimamızı bitirin.Yaka da köşeli yerlere çıt atın ,çimanızı çekmeden,yoksa yakanız dönmez.VE yaka dikiyorsunuz örneğin tam V nin olduğu noktaya kadar çıtınızı atıp çimanızı öyle çekin.Ben benim yakamda örneğin 3 yere çıt attım V inen hatta bir de köşelere.Çima dikişi için buraya bakabilirsiniz.


Şimdi paylarıı kestik,döndürüyoruz gayet rahat bir şekilde,sıra geldi omuzları dikmeye.Pervazdaki omuzları dikmeden, elbisenin omuzlarını dikin.Ki çok rahat olacak paylara girmemiştik çünkü.Sırada pervazınızın astarınızın omuz dikişleri kaldı ,onu da punto dikişi ile elde dikeceğiz.Punto dikişi için buraya bakabilirsiniz.

Bir minik püf noktası daha vereyim.Pervaz hazırlarken elbise de ,yukardaki resme bakın çok belli olmasa da ok işaretleri yaptım,gördünüz mü o bölüm el yordamıyla pervazınızı hazırlarken hafif benim yaptığım gibi ovalleştirin.Pervazlar genelde 3-5 cmden hazırlanır.Yukarıdan aşağıya 5 cm inerseniz mezuranızı kaydırarak pervasınız çıkar.

Ben pervazla çalıştım elbisemi astarsız yani.Astarlı çalışsa idim de aynı şekildeydi arkadaşlar  astarın döndürülmesi.

Benden bugünlük bu kadar.Sağlıklı,huzurlu,mutlu günleriniz olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder